
Magdalena Stefaniak
Ukończyła Akademię Muzyczną w Poznaniu w klasie Barbary Mądrej. Była uczestniczką Akademii Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie.
Wielokrotna laureatka międzynarodowych konkursów wokalnych, a do ważniejszych osiągnięć w ostatnim czasie należą: Grand Prix na I Międzynarodowym Konkursie Operowym im. Henryka Mireckiego (2023), Grand Prix IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego VIVA CALISIA (2022), 3. nagroda na IX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury (2022), finalistka International Opera Competition Salice D’Oro – Vienna Edition 2022, 2. nagroda na II Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Bogdana Paprockiego (2021).
Umiejętności wokalne kształtowała pod okiem renomowanych artystów oraz pedagogów, wśród których znajdują się zwłaszcza: Agata Młynarska, Izabela Kłosińska, Ewa Podleś, Olga Pasiecznik, Mariusz Kwiecień, Thomas Hampson, Jerzy Marchwiński, René Massis.
Zadebiutowała w 2013 roku jako Hrabina Rozyna Almaviva w Weselu Figara Mozarta na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu. Od tego czasu występuje na scenach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, Komische Oper w Berlinie, Staatsoper Stuttgart, Opery Krakowskiej, Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Warszawskiej Opery Kameralnej, Opery Bałtyckiej w Gdańsku i in.
W repertuarze artystki znajdująsię takie partie, jak: Hanna („Straszny dwór" Moniuszki), Musetta (Cyganeria Pucciniego), Fiordiligi i Despina („Cosi fan tutte" Mozarta), Frasquita („Carmen" Bizeta), Bronka („Janek" Żeleńskiego), Pierwsza Dama („Czarodziejski flet" Mozarta), Psyche („Eros i Psyche" Różyckiego), Zakonnica i Feministka („Ślepy tor" Meyera), Alicja („Alicja w Krainie Czarów" Kaczmarka), Hanna Glawari i Walentyna („Wesoła wdówka" Lehára), Basia („Cud albo Krakowiaki i Górale" Stefaniego).
Poza repertuarem operowym sopranistka prowadzi ożywioną działalność koncertową, a także wykonuje dzieła oratoryjno-kantatowe, współpracując z Filharmonią Narodową, Poznańską, Zielonogórską, Krakowską, Lubelską oraz Lwowską Filharmonią Narodową.
Współpracowała z takimi dyrygentami, jak: Stefan Soltesz, Michał Klauza, Kazushi Ono, Bassem Akiki, Patrick Fournillier, Nimrod David Pfeffer, Adam Banaszak, Dawid Runtz, Gabriel Chmura, Rafał Kłoczko, Andrzej Knap, Marta Kluczyńska, Łukasz Borowicz, Andriy Yurkevych. Role operowe kreowała we współpracy z takimi reżyserami, jak: Mariusz Treliński, Karen Stone, Marek Weiss, Michał Znaniecki, Sjaron Minailo, Natalia Babińska, Natalia Baińska, Jarosław Kilian, Henryk Konwiński.